poniedziałek, 31 października 2011

Pierwsze wrażenie

Przyjmuje się, iż pierwsze wrażenie trwa od 4 do 6 sekund. W tym krótkim czasie oceniamy drugą osobę i dokonujemy jej "zaszufladkowania".(...)Co decyduje o pierwszym wrażeniu? Przede wszystkim wygląd. Składa się na niego ubiór, dbałość o siebie oraz rysy twarzy, które według naukowców tłumaczą są bogatym źródłem informacji społecznej postrzeganej intuicyjnie.

Kosmetyczka, z którą współpracuję, umówiła mi pacjentkę. O uzgodnionej porze wchodzę do gabinetu. W poczekalni kobiecina z siatami. Pani lat ok 60, ubrana w ciuchy, wyglądające jak z wyprzedaży "dziś wszystko po 1 zł" w lumpeksie, obstawiona kilkoma wypchanymi reklamówkami. Do tego tłuste włosy, które chyba nigdy nie widziały fryzjera i paznokcie z uroczymi czarnymi obwódkami.
-Twoja pacjentka Młoda Lekarko- powiedziała kosmetyczka wskazując na panią, robiąc jednocześnie minę "też nie wiem o co chodzi"
No więc zapraszam do gabinetu, witam się, daję kobiecie lusterko. Pytam
-Co najbardziej Pani przeszkadza?
Wskazuje na bruzdy nosowo- wargowe i zmarszczki na czole.
Objaśniam co i jak. Spodziewane efekty, działania niepożądane. Ona pyta o cenę.
-1800 złotych
-Tyle??, eee... to robimy- mówi ona
Zabieg zrobiony. Pacjentka wyciąga z jednej z reklamówek kopertę. W niej, tak na oko, jakieś 10 tysięcy złotych.
-Nie wiedziałam ile to będzie kosztować, więc wzięłam więcej- wyjaśniła....

Moja mina- bezccenna...

11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Oesu o_O

erjota pisze...

Pozory mylą :P

Sylwia pisze...

Wow :) Już dawno przestałam ufać mojej pierwszej ocenie, bo polegając na moich pierwszych odczuciach nie raz przekreśliłam kogoś, kto teraz jest moim bliskim przyjacielem.

Matka córek pisze...

hihi....

Job pisze...

Niesamowite :) ... Tym się zajmujesz? Poprawianiem urody? :) Będę odwiedzać częściej, obiecuję :) a narazie zapraszam do mnie www.tutajwpisznazwe.blox.pl

scenki pisze...

Mocna rzecz.

Monika pisze...

Trzeba uważać jeśli chodzi o klientów/pacjentów. Łatwo stracić niezłego klienta, oceniając pochopnie ;)

W innych przypadkach też często dużo można stracić, choć już mniej wymiernie. Ale czasami boleśniej.

welatas pisze...

Sprawa mylnego pierwszego wrażenia to jedna rzecz.
A to, że kobieta nie zadba o podstawowe czynniki wpływające na jej wygląd kloszarda, a prosi wypełnienie zmarszczek... dla mnie bardziej szokujące jest właśnie to, bo kobieta ma chyba jakieś zaburzenia;/
No halo...

Młoda Lekarka pisze...

Sylanko
Moją pzryjaciółkę tez skreśliłam zaraz po poznaniu. Ona mnie też.na szczęście dałyśmy sobie drugą szansę :)

Marta
Zajmuję się i anestezjologią i nauczaniem i poprawianiem urody. Z pierwszego jest satysfakcja, z drugiego przyjemność,a trzecie daje nadzieje na poprawę finansów ;)

Monika
Lekko nie było, ale dzięki "pełnemu profesjonalizmowi" pani zapowiedziała się na poprawę kurzych łapek za tydzień :)

Welatas
Mnie to nie dziwi specjalnie. W naszym narodzie silny jest duch olewania higieny podstawowej,a skupiania się na aspektach widocznych. Ta pani to poprostu ekstremum

Anonimowy pisze...

Pierwsze wrażenie, czasem mnie zraża, ale z reguły męczę się kolejny raz, czasem z powodzeniem. Ludzie mnie zawsze ciekawią, zawsze coś dostrzegam, czasem się mylę, częściej zaś nie,... ale zawsze wierzę w ludzi, ewentualnie potem mnie "boli" ta wiara. Czasem moi studenci mnie zaskoczą twórczym unikaniem zaliczenia, wówczas im nie przeszkadzam, ale czasem moja mina jest...

zielonooka pisze...

nie szufladkujemy, bo się potem dziwimy :)